Welkom op de HG

Obs Herman Gorter is de grootste basisschool van Zaandam. De schoolpopulatie van de Herman Gorter is goed gemixt. Dit houdt in dat we kinderen hebben van laag tot hoog opgeleide ouders, kinderen met verschillende capaciteiten en kinderen met diverse migratieachtergronden. Kortom, een schoolpopulatie die een mooie afspiegeling is van de maatschappij waarin wij leven.

Welkom op de website van obs Herman Gorter

Obs Herman Gorter is een grote openbare basisschool met twee locaties in de Burgemeestersbuurt in Zaandam Zuid/Centrum.
De kinderen zijn verdeeld in 24 groepen met een gemiddelde klassengrootte van 30.
We hebben zeven gemengde kleutergroepen 1/2 en zeventien homogene groepen 3 t/m 8.

De twee locaties bevinden zich op 3 minuten loopafstand van elkaar.
Het werken in twee locaties bevalt prima.

Op de dependance zijn de groepen 1 t/m 3 ingedeeld en op het hoofdgebouw de groepen 4 t/m 8. Zo kan er goed worden samengewerkt en samengespeeld, het is overzichtelijk, veilig, persoonlijk en gezellig!